Vocea lui Isus

Un joc cu potenţial fantastic de învăţare. Se elege terenul de joc, pe care vor fi puse mai multe “păcate” (cinci – şapte oameni). La un capăt al terenului stă “Isus”, iar la celălalt un voluntar, legat la ochi. Ideea jocului este ca voluntarul să ajungă la Isus, ghidat doar de vocea acestuia, fără să se atingă de nici unul din păcate. Păcatele pot lua ce poziţii doresc, pentru a face înaintarea voluntarului cât mai dificilă. Se pot alterna momente de tăcere, în care vorbeşte doar Isus dându-i indicaţii, cu momente în care toate păcatele ţipă şi îi dau voluntarului tot felul de informaţii false. Voluntarul va trebui să fie foarte atent pentru a distinge vocea lui Isus. O idee pe care noi am folosit-o (care este şi un extraordinar moment învăţabil), a fost să îl punem pe “Isus” să ia persoana respectivă în braţe, în momentul în care aceasta era prea tare blocată în mijlocul “păcatelor.”

Măr pe aţă

Un joc foarte distractiv şi uşor de realizat este acela de a lega câteva mere de coadă, cu o sfoară subţire. Faceţi câteva echipe de două persoane, care trebuie să realizeze o întrecere, ce constă în mâncarea cât mai rapidă a mărului, fără a se folosi de mâini. O persoană din echipă va ţine sfoara, iar cealaltă va încerca să mănânce din el. Câştigă persoana care termină prima. Cu cât mărul este mai mare, cu atât distracţia va fi mai mare, devreme ce acesta va fi foarte greu de prins în dinţi. În imaginea alăturată puteţi vedea un exemplu.

Joc cu o bancnotă

Un joc simplu, care poate fi folosit în întâlniri de tineret. Promiţi cuiva o bancnotă de o valoare mare, dacă va face exact ceea ce îi spui. Aşezi bancnota pe podea şi îi ceri voluntarului (voluntarilor) să sară peste ea într-un anume fel, şi anume să îşi pună vârful picioarelor chiar lângă bancnotă, să prindă vârfurile picioarelor cu degetele de la mâini şi să sară peste bancnotă, fără să îşi desprindă mâinile de vârfurile picioarelor. Secretul este următorul – oricât de mult s-ar chinui, lucrul acesta va fi imposibil de realizat. Jocul poate fi folosit pentru a ilustra o varietate de lucruri – determinare, încăpăţânare, etc.

Război gen “paintball”

Un joc care se poate realiza într-un cadru de tabără, sau în alt spaţiu deschis. Ne-am împărţit în două echipe, care au avut la dispoziţie câte o oră pentru a îşi confecţiona arme (din nişte ţeavă de plastic pentru instalatori), muniţie (din cornete de hârtie), să îşi vopsească faţa în camuflaj şi să îşi confecţioneze ochelari din folie de retroproiector (obligatoriu pentru toată lumea). Am realizat două “tabere”, sau zone de război, pe care ei au fost liberi să construiască din toate materialele pe care le aveau la îndemână cazemate, locuri de apărare, avanposturi, etc. Cornetele erau înmuiate în Ketchup, pentru ca arbitrii să poată avea dovada faptului că cineva era atins sau nu. O lovitură mortală era doar cea dată pe tricou sau pe pantaloni. Fiecare echipă avea un steag. Dacă acesta era capturat, jocul lua sfârşit. Jocul poate fi adaptat şi jucat în multe variante, cu stategii complicate. O idee bună este aceea de a îi implica pe tineri în gândirea jocului. După ce jucaţi puteţi avea discuţii foarte interesante despre lucrurile pe care le-au învăţat.

Mumiile

Un joc care îi acaparează repede pe tineri, foarte util în programe lungi, care pot să îi plictisească. Grupul de tineri va fi împărţit în grupe mici, de 4-6 persoane. Fiecare grup va primi un rol de hârtie de toaletă. Un voluntar din grup va trebui să fie “mumificat” cu hârtia respectivă. Toate echipele vor trebui să termine “opera de artă” într-un anumit interval de timp. Câştigă echipa care a mumificat în cel mai original mod cu putinţă.

Lupta pentru atentia mea

Doi oameni sunt alesi sa vina în fata si audienta alege un subiect. Cei doi oameni trebuie sa discute timp de un minut despre subiectul ales în fata multimii, însa ei trebuie sa vorbeasca în acelasi timp(deodata)! Audienta trebuie sa voteze care dintre cei doi le-a retinut atentia mai mult timp.

Ultimul detaliu

Se alege un partener si se sta în fata lui. Ai 3 minute la dispozitie pentru a studia cum este îmbracat partenerul tau. Trebuie sa te întorci, moment în care partenerul tau va schimba 5 lucruri la modul în care este îmbracat. Din nou partenerii vor sta fata-n fata si vei încerca sa determini ce este schimbat la partenerul tau.

Cine sunt eu?

Sunt necesare hârtii şi marchere. Fiecare jucator va avea pe cap o bucata de hârtie cu numele unui personaj (artist, actor sau personaj din desene animate), scrisă de colegul de lângă el.  Pe rând, toţi jucătorii vor pune întrebări astfel încât să ghicească personajul care este scris pe hârtia de pe capul lui.

 

Trei lucruri

Un joc simplu, foarte fain care poate menţine atmosfera “încinsă” o noapte întreagă într-un cort în vârful muntelui (şi asta vă spun din propria experienţă). Regulile sunt simple: fiecare, când îi vine rândul, spune trei lucruri cât mai ciudate despre el … două adevărate şi unul fals iar ceilalţi trebuie să se prindă care dintre cele trei lucruri este cel fals. E interesant cum afli lucruri noi şi ciudate despre ceilalţi, totodată dându-ţi seama şi cât de mult vă cunoaşteţi (ţineţi minte, FACEBOOK nu îţi spune întotdeauna adevărul despre o persoană).

 

Mimă

Nu cred că jocul ăsta vă este străin, dar o să îl explic oricum. Vă împărţiţi în două echipe şi pe urmă se oferă un voluntar dintr-o echip iar “rivalii” îi dau un lucru pe care să-l mimeze(orice: tampon, veioză, concubin, epopeea lui Ghilgameş …) fără să vorbească şi fără să scrie iar coechipierii lui trebuie să ghicească lucrul pe care-l imită respectivul.

 

Ce începe cu … şi intră într-o valiză

Ăsta s-au jucat puţin la Predeal … varianta originală e mai perversă(adică ce intră în fund). E mai mult un joc de imaginaţie. Cum se joacă? Păi alegeţi o literă (la fel ca la Fazan) şi fiecare spune un cuvânt care începe cu litera respectivă şi crede că intră într-o valiză(se acceptă orice de la un par până la Hannah Montana). Trebuie să ai o minte deschisă şi muultă imaginaţie iar jocul ăsta cu siguranţă te va face să râzi.

 

Dirijorul:

In timp ceilalti aleg un “Dirijor”, dirijorul dicteaza miscarile (ca sa fie mai funny incercam sa imitam feluri de a canta la anumite instrumente), toti ceilalti trebuiesc sa faca exact ce face dirijorul intr-un timp cat mai scurt.
Persoana care a iesit trebuie sa ghiceasca cine e dirijorul.
Are 3 incercari, daca nu reuseste primeste o pedeapsa.
E de recomandat ca participantii sa fie asezati intr-un cerc!

Ghiceste cantecul dupa desene

Sunt necesare doua grupe. Prima grupa stabileste o melodie crestina si cheama la tabla o persoana din grupa 2 care sa deseneze acel cantec. Persoana nu are voie sa scrie nici o litera…doar desene, iar grupa 2 trebe sa ghiceasca despre ce melodie e vorba.


Share the joy
FacebookTwitterGoogle PlusEmailYahoo